Pages

Renungan...

Followers

assalamu alaikum Pictures, Images and Photos

Wednesday 13 June 2012

Etika Berpakaian Guru...

 Rabu 13 Jun 2012

Salam Ceria untuk semua....selamat berposting kembali....seperti biasa entry yang ingin dipaparkan lebih menjurus kepada pekeliling yang meminta semua penjawat awam berpakaian seperti yang disarankan ketika berada di pejabat. Pekeliling ini menetapkan kaedah dan tatacara yang betul berpakaian semasa berurusan secara rasmi.Maka sebagai penjawat awam kita semestinya mematuhi etika ini bagi melambangkan keperibadiaan kita sebagai pekerja yang berperlembangaan. Sebenarnya satu peringatan yang baik dari PPD Daerah Ulu kinta,Perak.

Salam 1Malaysia

Kepada :

Pengetua & Guru Besar
Sekolah-Sekolah Daerah Kinta Utara

Tuan,

ETIKA BERPAKAIAN PENJAWAT AWAM KETIKA BERTUGAS

Dengan hormatnya perkara di atas adalah dirujuk.

2. Akhir-akhir ini terdapat segelintir guru dan kakitangan sokongan yang tidak mematuhi Etika Berpakaian Penjawat Awam ketika bertugas, menghadiri mesyuarat, taklimat dan sebagainya.

3. Sehubungan itu dipohon jasa baik tuan agar memaklumkan perkara ini kepada guru-guru dan kakitangan sokongan di bawah pentadbiran tuan agar mematuhi perkara tersebut.

4. Bersama-sama ini disertakan edaran Etika Berpakaian Penjawat Awam (klik di sini) sebagai rujukan dan sila pastikan guru-guru dan kakitangan sokongan tuan mematuhinya.

Sekian, untuk makluman dan tindakan.


AHAMAD SHAKER B. LAZIM
Timbalan Pegawai Pelajaran Daerah
b/p Pegawai Pelajaran Daerah

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...