Pages

Renungan...

Followers

assalamu alaikum Pictures, Images and Photos

Tuesday 24 April 2012

Kepentingan Rumah..

24 April 2012

Salam sejahtera untuk semua. Dalam pengajaran Kajian Tempatan tahun 4 Nilam tajuk yang telah cikgu ajar kepada kamu mengenai kepentingan rumah kepada manusia. sesiapa yang tidak sempat menyalin nota di papan putih,di sini cikgu sertakan salinan nota semula.Harap dapat membantu kepada mereka yang tidak sempat menyiapkan di sekolah.

Dalam kehidupan di dunia ini, setiap orang memerlukan tempat tinggal yang aman, damai, sejahtera, selesa dan harmoni sebagai tempat berlindung atau berteduh. Fungsi rumah kepada manusia ialah sebagai tempat perlindungan dari hujan,panas, binatang buas dan malapetaka lain. Rumah juga berperanan sebagai tempat yang boleh memberi keselesaan kepada kita untuk berehat.Contohnya di rumah kita ada ruang tamu,ruang keluarga,bilik tidur dan sebagainya.

Dengan adanya rumah,kita dapat mewujudkan kemesraan sesama ahli keluarga kita.Di mana kita boleh berbincang dan bermain-main dengan anggota keluarga yang lain. Rumah yang kemas,bersih dan teratur kedudukannya amat selesa untuk didiami.

Jenis-jenis rumah yang terdapat di negara kita:
 Rumah kayu
 Rumah banglo
 Rumah rakit
 Rumah teres
 Rumah tradisional

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...