Pages

Renungan...

Followers

assalamu alaikum Pictures, Images and Photos

Tuesday 23 October 2012

Kem Membaca 1 Malaysia...

Selasa 23 Oktober 2012


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua.....

Majlis Pelancaran Kem Membaca 1 Malaysia (KM1M)  telah diadakan di SK Felda Seri Rasau pada 21 Oktober 2012 bertempat di Dewan Gemilang sekolah.Majlis Pelancaran ini telah disempurnakan oleh Guru Besar Tuan Haji Zainal Abidin B. Hassan. Majlis diadakan serentak di semua sekolah dan pelancaran di peringkat kebangsaan akan diadakan pada Rabu 24 Oktober 2012. Berbagai acara telah diadakan sempena kem membaca ini yang bermula pada 22 Oktober sehingga 25 oktober 2012. Tema yang diketengahkan ialah "Pembacaan Pemangkin 1 Malaysia"

Dalam ucapan perasmian oleh Guru Besar,beliau mengingatkan supaya semua murid mewujudkan semangat cintakan buku dan program yang murni ini diharap dapat memberi manfaat kepada semua murid dan guru. Beliau juga menegaskan bahawa adalah rugi kepada murid-murid jika peluang dan ruang ini tidak diberi perhatian dan diambil mudah oleh murid. Beliau juga meminta semua murid mengikuti setiap aktiviti yang dirancangkan agar objektif untuk melihat semua murid menjadi ulat buku tercapai dan berjalan seperti biasa walaupun selepas program ini selesai.

Antara program yang dirangka ialah:
  1. Pameran buku
  2. Bicara buku
  3. Pertandingan mewarna untuk tahap 1
  4. Pertandingan bercerita untuk tahap 2
  5. Pertandingan Kuiz
  6. Pertandingan menyusun gambar-murid Prasekolah
  7. Pantun Teka-teki
  8. Tayangan video.cerita kanak-kanak
Semoga program yang berlangsung selama 4 hari ini memberi input yang berguna kepada murid-murid dan menjadikan budaya membaca sebahagian dari hidup mereka.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...